Nalazite se ovdje: Zdravlje i ljepota  »  Bolesti  »  Magnezij za zdravlje srca

Magnezij za zdravlje srca

Objavljeno je u kategoriji Bolesti       
Magnezij za zdravlje srca

Vjerojatno znate da vam je kalcij potreban za zdravlje kostiju. Također sigurno znate da je kalij važan za zdravlje mišića.

Magnezij pomaže u održavanju pravilnog srčanog ritma

Magnezij je neophodan za pravilan rad srca. Uključen je u prijenos drugih elektrolita, kao što su kalcij i kalij, u tjelesne stanice. Oni su važni za živčane signale i kontrakcije mišića. Istraživanja su pokazala da manjak magnezija može uzrokovati nepravilan srčani ritam, poznat kao aritmija. Jedno istraživanje je pokazalo da je manjak magnezija povezan s nastankom najčešćeg poremećaja rada srca, atrijske fibrilacije. Taj nepravilan srčani ritam nastaje kada dođe do poremećaja u slanju srčanih električnih impulsa i može uzrokovati podrhtavanje gornjeg dijela srca.

Magnezij i krvni tlak

Potrebno je provesti dodatna istraživanja kako bi se ustanovilo može li povećanje unosa magnezija pospješiti zdravlje srca. Znanstvenici su ustanovili da povećanje unosa magnezija može pomoći u prevenciji visokog krvnog tlaka. Jedno istraživanje je pokazalo da je niska razina magnezija povezana s nastankom hipertenzije. Također, znanstvenici su ustanovili da je niska razina magnezija povezana s nastankom srčanih bolesti, naročito srčanog udara.

Koliko magnezija je dovoljno?

Zdrave odrasle osobe trebaju unositi oko 25g magnezija. Preporučena dnevna doza za unos magnezija varira ovisno o dobi i spolu. Za muškarce, u dobi od 19 do 30 godina, se preporuča 400mg magnezija, a za žene, iste dobne skupine, 310mg magnezija. Muškarci, stariji od 31 godinu, trebaju unositi 420mg magnezija, a žene 320mg magnezija. Ako vaš liječnik sumnja na manjak magnezija u tijelu, on će napraviti analizu krvi. Normalna razina magnezija u krvi je od 1.7 do 2.3mg/dl. Manjak magnezija u krvi nastaje kada je razina magnezija niža od 1.0mg/dl.

Hrana bogata magnezijem

Stručnjaci ističu da tjelesnu potrebu za magnezijem trebate zadovoljiti putem pravilne prehrane. Neka hrana je prirodno bogata magnezijem, a u neki proizvodi se obogaćuju magnezijem, kao što su pahuljice za doručak. Namirnice, koje su bogate magnezijem su bademi, proizvodi od soje (tofu) i zeleno lisnato povrće, kao što je špinat. Samo 30 grama badema sadrži 80mg magnezija, a 1/2 šalice špinata 78mg miligrama magnezija. Ostali dobri izvori magnezija su mahunarke, indijski oraščić, sojino mlijeko, crni grah, avokado i cjelovite žitarice. Jedna banana srednje veličine sadrži oko 32mg magnezija.

Izvor