Nalazite se ovdje: Zdravlje i ljepota  »  Savjeti  »  Nekoliko načina za ojačanje zglobova

Nekoliko načina za ojačanje zglobova

Objavljeno je u kategoriji Savjeti       
Nekoliko načina za ojačanje zglobova

Dandanas mnogi se ljudi suočavaju sa bolestima zglobova (bol, degeneracijske promjene, problemi sa hodanjem). Za spriječavanje nastajanja ovih bolesti te održavanje mobilnosti tek do duboke starosti moramo poštovati primjerne preventivne mjere.

1. Dijeta

Temelj za održavanje zglobova u dobroj kondiciji je primjerno uravnotežena ishrana, bogata kalcijem, vitaminama i mineralima. U svakodnevno ishranu je treba uključiti mliječne proizvode (čaša mlijeka/jogurta, nekoliko žlica svežjeg sira, sirove i drugo), punozrnate proizvode te voće i povrće (naročito mrkvu, peršin, praziluk, ciklu, kupus, krastavce, klice, češnjak, luk, mahunarke, jagode, borovnice, brusnice i citruse). Nevedeni proizvodi spriječavaju degeneraciju, odlagaju staranje te dostavljaju sredstva koja su element zglobne hrskavice. Spretnost zglobova povećaju isto ribe koje su bogate masnim kiselinama omega-3 i vitaminom D. Najbitnije su morske ribe (tuna, skuša, haringa, iverak, list) koje je treba jesti najmanje dva puta tjedno, Sljedeći preporučeni proizvodi su: laneno i repičino ulje, maslinovo ulje, laneno sjeme te orasi. Ishranu je vrijedno obogatiti začinama koji ispravljaju metabolizam ite pomagaju u borbi protiv pretilosti koja je jedan od razloga problema sa kostima i zglobovima. To su: majoran, bosiljak, hren, čubar, kadulja, metvica, anis, klinčići i đumbir.


2. Fizička aktivnost

Svakodnevna fizička aktivnost ojača kosti i mišice, zbog čega će zglobovi održati primjernu spretnost te se neće ukočiti. Mada je treba pamtiti, da se tijelo prekomjerno ne opterećuje: prekomjerna aktivnost, teški fizički poslovi ili natjecateljski sport mogu izazivati nastajanje degeneracijskih promjena hrskavice. Da bi zglobove održali u dobroj kondiciji, dosta je umjerene tjelovježbe, redovnih šetnja, trka, plivanja ili vožnje bicikla.


3. Briga o primjernim navikama

Problem zglobova može se isto tako pojaviti kao posljedica premora i stresa. Tada nesvjesno počinjemo naprezati mišice, šta vodi ka ograničenju dovoda kisika u noge i te moćnom bolu koljenskih zglobova. Da bi spriječili nastajanje takvih problema, moramo definitivno ograničiti stresne situacije i više brinuti o postizanju emocionalne ravnoteže. Isto tako ćemo zglobove zaščititi ako odustanemo od visokih potpetica, pobrinemo o održanju pravilne tjelesne mase i primjernoj raspodjeli tereta pri podizanju. Bitno je, da kod sebe razvijemo dobre navike koje će pomagati sprečiti oštećenje zglobova tijekom obavljanja svakodnevnih poslova.