Nalazite se ovdje: Zdravlje i ljepota  »  Problemi  »  Zadržavanje vode u organizmu – prepoznajte uzrok i riješite se problema otekline

Zadržavanje vode u organizmu – prepoznajte uzrok i riješite se problema otekline

Objavljeno je u kategoriji Problemi       
Zadržavanje vode u organizmu –  prepoznajte uzrok i riješite se problema otekline

Vrućina, nadolazeća menstruacija ili loša prehrana mogu dovesti do suvišnog nakupljanja vode u tkivima u tijelu. Kao rezultat toga, osjećamo težinu, umor i razdražljivost, a vaga u jednom danu pokazuje nekoliko kilograma više.

Zadržavanje vode u organizmu može biti simptom neke bolesti. Pojavljuje se kod bolesnika sa zatajenjem srca, proširenim venama, trombozom, bolestima bubrega i jetre te kod osoba sa hipotireoidizmom. Može se također pojaviti kao nuspojava uzimanja nekih lijekova. Ako vas stalno muči problem zadržavanja vode, trebate posjetiti liječnika. Dok se ovaj problem pojavljuje s vremena na vrijeme, trebate razmotriti vašu prehranu i način života.

Premalo ili previše vode?
Moglo bi se činiti, da ograničavanje unosa tekućine trebao bi riješiti problem. Ništa ne može biti dalje od istine. Tijelo zadržava vodu baš ako ne dobiva dovoljno tekućine. Ako dnevno uzimate manje nego 1 litre tekućine, voda se nakuplja u tkivima, da bi na taj način tijelo moglo spriječiti dehidrataciju. Pijenje najmanje 2 litre vode dnevno će spriječiti ovu reakciju. Tijekom vrućina i pojačane fizičke aktivnosti, potreba za tekućinom je povećana. Potrebno je redovito piti vodu – često, ali u malim gutljajima. Pijenje vode odjednom u velikim količinama rijetko tijekom dana, može dovesti do izlučivanja minerala iz tijela.


Natrij, kalij i proteina
Uzrok zadržavanja vode može biti također pretjeran unos natrija. Natrij se nalazi u visoko prerađenim proizvodima, grickalicama, konzerviranoj hrani, instant jelu i umacima, gotovim proizvodima i brzoj hrani. Izbacite ih iz svoje prehrane te zamijenite voćem i povrćem, kako bi se održala ravnoteža vode u tijelu. Ograničavanje unosa soli u pripremanju obroka igra također važnu ulogu. U svakodnevnu prehranu uključite proizvode, koji sadrže kalij: rajčice, mahunarke, naranče, banane, krumpir i peciva od cjelovitog brašna. Upravo je ravnoteža koncentracije najbitnijih elektrolita – osobito natrija i kalija – ključna za zdravlje organizma. Dnevna potreba za odraslog čovjeka iznosi 1500 mg natrija i 4800 mg kalija na dan. Što se tiče uzimanja natrija, maksimalan se unos ograničava na 1 žličicu soli dnevno. Nažalost, u današnjem vremenu, jedemo hranu, koja predstavlja značajan skriveni izvor natrija i time prelazi normu.

Hormonska neravnoteža

Visoka razina estrogena može također uzrokovati zadržavanje vode u tkivima. Stoga ženama nastaju karakteristične otekline i osjećaj težine par dana prije nego što trebaju dobiti menstruaciju ili tijekom uzimanja kontracepcijskih pilula. Pomaže još pijenje puno vode, biljnih čajeva i zdrava prehrana.