Nalazite se ovdje: Zdravlje i ljepota  »  Problemi  »  Problemi sa spavanjem - kako se nositi s njima?

Problemi sa spavanjem - kako se nositi s njima?

Objavljeno je u kategoriji Problemi       
Problemi sa spavanjem - kako se nositi s njima?

Dobro i pravilno spavanje je preduvjet za pravilno svakodnevno funkcioniranje. U međuvremenu, poremećaji spavanja mogu se pojaviti iznenada kod nas iz raznih razloga i postati bolan problem. Kako reagirati?

Vrste poremećaja spavanja

Problema sa spavanjem nisu samo nesanice. Čovjek može patiti od mnogih vrsta bolesti tog tipa. To uključuje npr. narkolepsiju, apneju za vrijeme spavanja, paralizu, hipersomniju, ili mjesečarenje. Nesanica je najčešća bolest ovdje, međutim, znatno smanjuje kvalitetu života, čak i ako je potraje relativno kratko vrijeme. Tim više ogroman problem za fizičko i mentalno zdravlje je dugoročna nesanica. Govorimo o tome, ako problemi sa spavanjem traju više od mjesec dana.

Može se samostalno pobrinuti za poboljšane udobnosti spavanja. Međutim, kronična nesanica zahtijeva konzultaciju s liječnikom. Vrlo često, u biti, to je jedan od tjelesnih simptoma. Na ovaj način, ljudski organizam može reagirati na hormonske poremećaje, hipertireozu, hipertenziju, reumatske, respiratorne bolesti, zatajenja srca, itd. Nesanica može imati podrijetlo u mentalnom stanju povezanom s depresijom ili anksioznošću i neurozama. Ni u jednom od tih slučajeva ne pomaže potpuno prozračivanje sobe ili stavljanje u nju vrećica s lavandom. Ove vrste metoda mogu biti učinkovite kada je riječ o kratkoročnim nesanica, izazvnim stresom, u novim situacijama (premještanje, promjena radnog mjesta) ili nekoliko dana bolesti. Ozbiljne poremećaje treba liječiti farmakološki ili psihoterapijom. Naravno, možemo posegnuti za prirodnim putem poboljšanja kvalitete sna, na primjer. melatoninom ili sedativima od bilja. To, međutim, ne eliminira problem, nego samo pomaže reguliranje spavanja.

Liječničko mišljenje koje potvrđuje nesanicu se temelji na osjećajima pacijenta. Naredna istraživanja imaju za cilj pronaći uzrok poremećaja spavanja i odabrati odgovarajuću metodu liječenja. Popraćena će biti alatima kao što su kognitivna poput vođenja dnevnika spavanja, reguliranje ritma rada, promjena prehrane i navike povezane sa spavanjem (bez drijemanja tijekom dana, odlaska u krevet i ustajanja u isto vrijeme), ograničenje kontakta sa elektronikom, poboljšanje uvjeta u spavaćoj sobi, smanjenje ili potpuno eliminiranje ovisnosti (osobito cigarete i alkohol), itd.

Spavanje i stil života - mijenjanje navika utječe na kvalitetu sna

Čak i onda kada smo sto posto zdravi, možemo primijetiti da nam je spavanje loše. U večernjim satima dugo vremena ne možemo spavati, a ujutro ne možemo pronaći u sebi energiju za djelovanje, jer se ne osjećamo odmorno. Naš san je pored toga plitak, što čini da se preko noći vrlo lako možemo probuditi. Može iznenaditi mnoge, pa čak i naljutiti ta teorija, ali loš san je često razlog za umor u tijelu. To je, međutim, strogo fizički umor. Iskorištavanje energije tijekom dana na fizičku aktivnost podrazumijeva snažnu potrebu za dubokom regeneracijom organizma. Ako smo umorni od samo intelektualni rada, a u posljednjih nekoliko sati nismo proveli bar malo vremena za kretanje, dubok san neće doći k nama. To je razlog zašto je tako važno upražnjavati redovno sport. Što više vaše tijelo će se osjećati umorno, "iscijeđeno" od energije, tim više će nastojati ka homeostaziji ili povratiti ravnotežu. Radno vrijeme provedeno iza stola i brojni kilometri autom ili autobusom, ne čine da neše tijelo nakon napornog dana zapadne u zdrav, dobar san.

Da bi se povratila kvaliteta spavanja pomoći će promijena nekoliko drugih navika. Pozitivne navike u tom pogledu su: ne prejesti se prije odlaska na spavanje, opuštanje uz knjigu u krevetu umjesto gledanja u električne uređaje, redovito provjetravanje spavaće sobe, ograničavanje konzumacije alkohola, promjena prehrane na lako probavljivu, rastanak s cigaretama. San će također bolji zahvaljujući odabiru madraca prema individualnim potrebama.